Podporujeme LGBTQ+

Celé vedení včetně všech zaměstnanců společnosti Rybízák s.r.o. jednomyslně podporují LGBTQ+ komunitu. Ve 21. století by si měli být všichni lidé rovni a to bez ohledu na jejich víru, národnost, barvu pleti či sexuální orientaci. Pro lidi se sklony k rasismu, xenofobii či homofobii není v naší společnosti místo.

image-4

Náš svařák s názvem Teplouš

V roce 2020 naše společnost vyrukovala s produktem s názvem Teplouš. V době Covidu-19, kdy byly uzavřeny vánoční trhy jsme chtěli lidem dopřát ten nejlepší možný svařák, který si můžou jednoduše připravit doma. A tak vznikl Teplouš

Za název jsme sklidili obrovskou vlnu kritiky. Lidé nás osočovali že jsme homofobové a že se chceme jen zviditelnit na úkor menšit.

 

Jak vznikl název Teplouš

- Teplouše jsme ladili 2 roky. Ono to není tak jednoduché. Víno při jeho zahřátí mění své vlastnosti. Nechtěli jsme, aby se s tím zákazníci museli příliš "rvát" a chtěli jsme docílit toho, abyste víno mohli pouze ohřát a vypít - bez dalšího dochucení.

 

- Během celé této doby jsme pracovali s názvem "Ovocný svařák".

 

- Vlna epidemie a uzavírek kvůli Covidu-19 přišla z ničeho nic a tak jsme museli vydání našeho ovocného svařáku uspíšit. V rámci jednotek dní jsme dokončovali recepturu, filtraci, ale také návrh etikety - s čímž souvisí i název.

 

- Ve vedení firmy jsme fakticky 3. Já (Petr) a 2 kolegyně. Když jsem grafičce zadával tvorbu etikety, jedna z kolegyň mě zarazila s tím, že "Ovocný svařák" je nuda. Ať jej pojmenujeme "Teplouš". Bylo to logické. Máme produkty, které se nazývají "Cukrouš" nebo "Chlaďouš".

 

- Okamžitě jsem odvětil, že nás za to lidi budou kárat. Nakonec jsme se ale shodli, že jde o milý a vtipný název. A že za tím lidé snad nebudou hledat cokoli homofobního.

 

- Druhý den šla etiketa do tisku. 

 

- Celé rozhodování o názvu tohoto vína trvalo maximálně 10 minut a etiketa byla vytvořena v rámci téhož dne.

 

Co se stalo pak

- Teplouš se během 45 dní stal nejprodávanějším vínem naší historie. Opravu. 4 roky prodáváme různá ovocná vína v obrovském množství. A Teplouš veškeré prodeje překonal během 45 dní.

 

- Lidé nás začali "drtit" v komentářích. Tady jsou nejčastější negativní reakce:

 

* Jste homofobové - Nejsme, což jsem se snažil vysvětlit již v textu výše. Členem našeho nejužšího Rybízačího týmu je mimochodem i gay, kterému se tento speciál líbí a nevidí za tím nic zlého.

 

* Teplouš je nadávka, kterou urážíte menšinu - Nevnímáme to tak a nemyslíme to jako nadávku. Ani jsme nikdy nemysleli. Samozřejmě žijeme v tomto světě a chápeme, že se slovo "teplouš" jako nadávka vždy používala. Mimochodem se používala vůči všem, nejen vůči homosexuálům, ale i vůči heterosexuálům. My ale název odvodili od slova "teplý" - neboť jde o víno, které se pije teplé. Dále název "Teplouš" píšeme vždy s velkým T, čímž se odlišuje od známé nadávky. Jako nadávka se používají i další běžná slova.

 

* To rovnou můžete víno nazvat "buzerant" nebo "negr" - Rozdíl ve slovech "teplouš" a "buzerant" vnímáme jako značný. "Buzernat" je jen a pouze nadávka, která nejspíš nemůže znamenat nic jiného nežli nadávku. "Teplouš" je odvozen od slova "teplý" a my tento název používáme právě z tohoto důvodu. Mimochodem, co se týče nadávky "negr", jde o odvozeninu od španělského "negro", což v překladu znamená "černý". Existuje například známý nápoj "Negroni". Nadávku bychom za tímto mohl vnímat naprosto stejně jako u "Teplouše".

 

* Je to špatný marketing - Jde o nejprodávanější produkt naší historie. Líp to bohužel neumíme.

 

* Chcete se jen zviditelnit - Je pravda, že díky názvu Teplouš jsme se extrémně zviditelnili. Ale nikdy to nebylo cílem.

 

Ujišťuji vás, že Teplouš byl nevinný projekt, který se stal neskutečně virálním a sklidil neočekávaný úspěch. Nikdy nebylo cílem kohokoli urazit a je mi moc líto, že tento (ne)vinný svařák někdo za útok považuje.

 

Všem přeji hlavně pohodové vánoce!

 

Petr Čerňanský, zakladatel Rybízáku

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz